dinsdag 8 september 2015

De voorbije dagen is er niet veel gebeurd op 'de Zoete Wei', een paar tomaatjes en komkommers geoogst; net genoeg om 's avonds een extraatje te hebben bij de boterhammen. De rest mag nog wat blijven hangen tot we weer eens honger hebben.

Ondertussen ben ik het aanplantingsplan voor de zoveelste keer aan het aanpassen...

Zouden avocado's groeien in ons klimaat? In de serre misschien...
Ik vond een webpagina over het kweken van een avocado-plant uit de pit: http://nl.wikihow.com/Een-avocadoplant-kweken; lijkt me toch het proberen waard: het is al bij al toch een héérlijke vrucht!

Het aanplantingsplan dus...
De Zoete Wei werd voor de eerste keer correct opgemeten, het was wel eens nodig, mijn stappen blijken toch geen meter groot te zijn ;). Ik zet deze week eens alles mooi in proportie op papier (A1), de post volgt nog.
De boomkruinen heb ik al mooi op schaal uitgeknipt in papier (blauwe cirkels voor wat er al staat, gele voor wat er nog moet komen).
De struiklaag, de kruidlaag, de paden, bloemenweide, klimmers, knollen en paddestoelen, zal ik op patroonpapier tekenen zodat ik de verschillende lagen mooi over elkaar kan leggen.
Veel knutselwerk dus de komende dagen (en ik ben daar helemaal niet de handigste in, dus ik verwacht er een tijdje aan bezig te zijn).

Als er iemand ideeën heeft voor lekkere, mooie planten, post maar, nu kan nog alles.

Over enkele jaren kunnen we dan samen eens proeven van het resultaat!


Permacultuur principes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten