maandag 14 september 2015

Bestratingsplan

De kogel is door de kerk.

Vanavond ben ik eindelijk begonnen aan het 'Masterplan'!
Urenlang, dagenlang, maandenlang: plannen, meten, her-meten, opzoeken, observeren, herplannen. Het werd tijd om genoegen te nemen met wat vorm kreeg in mijn hoofd. Gedaan met twijfelen en herdenken...
Tijd dus om alles op papier te zetten.

De Zoete Wei werd 'vakkundig' opgemeten (ik schat met een serieuze foutmarge).

Het basisontwerp heb ik uitgetekend op een A1-blad papier.
Met basisontwerp bedoel ik: alles wat al aanwezig is (zoals de serre, de vijver (misschien noem ik hem maar beter 'poel' vanaf nu), het toegangspoortje, de aanwezige planten).

Een tweede ontwerp, de 'bestrating' (dit worden paadjes in gras, later waarschijnlijk boomschors), maakte ik op een vel patroonpapier dat bovenop het basisplan kwam.

Zo ben ik van plan om voor iedere laag een 'layer' van patroonpapier te tekenen. Als ik later alle 'layers' opeen leg, zou ik (hopelijk) doorheen de verschillende vellen patroonpapier het geheel moeten kunnen zien.

Hieronder zien jullie al de eerste 'layer': de bestrating. Ik heb hierbij rekening gehouden met de natuurlijke weg die ik volg doorheen 'De Zoete Wei'.  Het valt me op dat ik bij gebogen paden een grotere oppervlakte van de weide kan bereiken; bovendien denk ik dat gebogen paden later een meer natuurlijk gevoel zullen geven aan het voedselbos.


De volgende plannen worden gepost van zodra ze klaar zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten